Przejdź do głównej zawartości

Dobry

Nie wiem, kto mieszka na górze
Nie wiem, kto mieszka na dole

Nie wiem, czy w ogóle ktoś tam jest

Może On żyje wśród nas
I błąkając się bez celu po ziemi
Lepi ludzi z gliny i nadaje kwiatom kolor

Może On istnieje w każdym źdźble trawy
W każdym drzewie i śpiewie ptaków

Może On też uczy się na błędach
Często zmienia zdanie i ma humory

Kiedy zechce, przyjmuje formę wiatru
Innym razem ze złością zatrzęsie domami

Kościelne nawy, ołtarze i modły
Nie leżą w kręgu Jego zainteresowań

Nie wie, co to jest dobro
Nie wie, co to jest zło
Nie ustala reguł gry

Na świadectwie maturalnym
W rubryce "religia" mam wpisane "dobry"
Do dziś nie mam pojęcia, co to oznacza

Jakie kryteria brano pod uwagę
I czemu szkoła bawiła się w wyrocznię

Ocena z wiary? Czysty absurd

Komentarze

  1. On sam ma swoją drogę, i jego myśli - nie poruszymy :) Ten wiersz się wyróżnia, jest dłuższy:) i przyjemny do czytania bardzo :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem tak bywa, że "nachodzi" mnie wena na napisanie czegoś dłuższego. :-) Jestem rada, że wiersz się podoba.

    Dziękuję za odwiedziny i dodanie mnie do katalogu. :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jeżeli masz ochotę i chwilę czasu, dodaj swój komentarz dotyczący wpisu. Komentarze są poddawane moderacji w celu uniknięcia spamu.

Bądź na bieżąco

Introwertyczka na Bloggerze Introwertyczka na Wordpressie Introwertyczka na Weebly Introwertyczka na Facebooku Introwertyczka na Twitterze Introwertyczka na Tumblerze Introwertyczka na Youtube Introwertyczka na Pinterest Introwertyczka na We♥it Introwertyczka na Bloglovin Introwertyczka na Google+ Introwertyczka na Google+ Introwertyczka na Pingerze Introwertyczka na Filmwebie Forum dla Ciebie Introwertyczka na Disqusie Napisz do mnie Subskrybuj blog
Kopiowanie wierszy i opowiadań jest zabronione. Wszelkie prawa zastrzeżone.